Публикуване на възпоменание едновременно във вестник „24 часа“ и
сайта СПОМЕН
публикуване на некролог с ширина до 83 мм във вестник „24 часа„
+ публикуване на некролога в сайта СПОМЕН
= цената на некролога във вестника* + 10 лв. за публикуване в сайта.
публикуване на некролог с ширина над 83 мм във вестник „24 часа“
+ публикуване на некролога в сайта (текст без ограничение + снимка)
= цената на некролога във вестника* + 25 лв. за публикуване в сайта.
*цената се определя в зависимост от размера и цветността
Посочените цени са без ДДС
Публикуване на възпоманение само в сайта СПОМЕН– 35 лв.
публикуване на текст (без ограничение в символите) с почит към починалия и снимка
Лична дигитална страница в сайта СПОМЕН – 100 лв.
създаване на лична дигитална страница на починалия – възможност да разкажете повече за човека, който вече не е сред нас, да създадете галерия от снимки, да публикувате видео
Личната дигитална страница остава в архива на сайта завинаги
Редакция на снимки и текст се заплащат допълнително – 20-50 лв.
Нов гроб – безплатно, може да получи всеки софийски жител или чужд гражданин, починал в София.
За тази цел от лятото на 2016г. е отворено новото гробище в района на „Банкя“- местност „Полето“, за да поеме увеличаващите се нужди на разширяващата се столица.
На пръв поглед изглежда далече, но всъщност местността е почти веднага след табелата на Банкя по стария път от София, само на няколко километра от околовръстното шосе. До там се стига по добре изградени пътища и пътни възли. В самото ново гробище има изградена Ритуална Зала, парцелирано е, алеите са подготвени за асфалтиране и има строг пропускателен режим. За тези които искат да направят опело на починалите си близки се налага то да бъде направено или на гроба,или в кварталната църква преди транспортиране до гробището.
Разбира се до изтичане на санитарния период / 8 години/, близките на първия погребан в гроба могат да изградят траен гробен знак, /надгробен паметник/ и да заплатят „таксата вечни времена“, която в момента е 570 лв. По този начин наследниците могат да ползват мястото като „фамилно“.
Гробните места в гробищен парк „Малашевци“и гробищен парк „Бакърена фабрика“ са изчерпани, както и останалите столични гробища.
Прочетете полезни съвети при оглеждане на различните оферти за погребение цени.
В съботата преди Местни Заговезни през 2017 г. датата е 18 февруари и е точно една седмица преди началото на Големият пост. Датата се променя всяка година и е осем седмици преди Великден. Заедно със задължителните жито, погача и червено вино, се раздават сирене и яйца. В подавките може да има и месо и кашкавал както и баница и дребни сладки. Всички тези неща се раздават в помен на нашите починали близки, като не забравяме да почистим гробовете и да запалим свещ на тях. Не е нужно да отрупаме гробището с храни, които след това животните да разнасят по алеите. Достатъчно е да подадем на случайно преминали хора покрай нас и да споменем Името на нашия близък с думите „Бог да Го Прости“. Тази първа по ред за годината Задушница е важна и трябва да се отбелязва от всички вярващи, независимо от отрупаните със сняг гробове.
На 78-годишна възраст ни напусна големият български интелектуалец Атанас Свиленов.
Атанас Свиленов Митрев бе знаков български кинокритик, литературен историк, изкуствовед и журналист. През годините той бе главен редактор вестниците „Литературен форум“ и „Демокрация“, бил е директор на Българската национална филмотека, както и на филмотечния архив в БНТ.
Атанас Свиленов е роден на 18 ноември 1937 г. в София. През 1957 г. завършва гимназия, а шест години по-късно се дипломира Славянска филология в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Работи като редактор в Българска национална филмотека (1966 г.), в сп. „Пламък“ (1967 г.), в културния отдел на в. „Земеделско знаме“ (1970-1975 г.). Редактор е в отдел „Критика“ на в. „Литературен фронт“ (1976-1990 г.), след промените е водещ на предаването за култура на БНТ „Форум“.
Член на Съюза на българските писатели.
Автор е на 20 книги и стотици публикации за кино, литература, музика и естетиката.
Благодарение на богатата си ерудиция и лична харизма Атанас Свиленов остава ярка следа в български културен живот през последните над 50 години.
Смъртта на Атанас Свиленов е тежка загуба за българската култура.
Поклон пред светлата му памет!
Поклонението ще се състои в събота на 5 декември, от 13 часа, в църквата „Света София“.
Кипарис траурна агенция София поднася своите най-искрени съболезнования на близките на Атанас Свиленов.
Архангеловата задушница е една от трите най-големи задушници и е известна като Велика задушница. Тя е наричана също така Архангелска задушница, Рангелова задушница, Хрангеловото одуше. Архангелова задушница ни припомня за грижите на божиите ангели за покойниците, за душите на най-близките ни, които са напуснали този свят. Наред с това Архангелова задушница е специално посветена на загиналите воини. Ето защо понякога се нарича и „мъжка задушница“.
Архангелова задушница се отбелязва в първата събота преди големия православен християнски празник Архангеловден. Причината за това е, че събота е отредена за ден на покойниците.
Във всеки православен храм на Архангелова задушница се прави Обща панихида за починалите. Хората се молят за душата на мъртвите и палят свещи. Както е известно, свещта е символ на нашата вяра, докато пламъкът олицетворява безсмъртието на душите.
На задушница се посещават гробовете на близките. Съответният гроб се почиства, украсява се с цветя и се прекадява с тамян. Тамянът символизира искрената, идваща от душата молитва, а цветята – благостта и добродетелите на починалия. Според някогашните традиции най-възрастната жена е напръсквала гроба с червено вино. Ритуалът по преливане на вино е започвал от мястото, където се намира главата на покойника като в посока наляво се се правили три кръга по края на гроба.
Трапезата На Архангеловден
Подобно и на другите задушници, на Архангелова задушница се правят общи трапези. Тъй като Архангелова задушница е последната за годината задушница, затова на общата трапеза в гробищния парк се подреждат седем различни ястия (най-добре би било между тях да има и такива, които са любими на починалия). Идеята е седемте различни ястия да „чуят“ образно казано благослова на мъртвите в настъпващите коледни пости. Първата хапка се поставя върху земята, а първата глътка от ритуалното вино се изсипва на земята и се споменават починалите с думите „Бог да прости“. Традицията повелява да се раздава храна. Раздавката на Архангелова задушница може да включва сладкиши, бонбони, плодове, варено пилешко месо, вино. Християнското чувство за съпричастност и солидарност допринася за това, че освен на близките, храна се раздава и на хората около съседните гробове, дори и да са непознати. В раздавката за Архангелова задушница традиционно присъства вино, варено жито, питки (или хляб), пилешко, агнешко или въобще месо, дребни сладки, бонбони, ябълки и други плодове, кекс, но всъщност можете да подадете каквото пожелаете. Житото символизира възкресението, хляба и виното – за спомен на Христовата жертва за нас.
Архангеловата задушница е израз на християнската вяра в безсмъртието на душата и възкресението на мъртвите.
За улеснение на своите клиенти Траурна Агенция Кипарис дава възможност за поръчка на телефон 02 846 55 24
Ритуални жито и погача
Готови комплекти за раздаване
Жито в плик (жито, стафиди, лимонова кора, канела, галета и пудра захар)
Прибори за раздаване и всякакви аксесоари, свързани с ритуалната дейност
При нужда Траурна Агенция Кипарис поема организацията на погребение или кремация, транспорт в страната или в чужбина. Едно позвъняване на тел. 02 846 55 24 стартира дейността на екип от специалисти, които ще Ви отменя в много дейности, свързани с организацията и извършването на траурната церемония. Ще Ви подскажат лекия начин за преодоляването на бюрократичните бариери и не на последно място няма да просят натрапчиво пари от Вас.
Храмът „Св. Седмочисленици“ е една от най-представителните и красиви църкви в нашата столица. Нейната история започва през XVI век, когато София е един от важните градове на Османската империя в Европа.
Сградата е издигната през 1528 г. като джамия от прочутия османски архитект Коджа Мимар Синан ага, за когото се предполага, че е от малоазийско християнско семейство. Джамията се нарича „Коджа дервиш Мехмед паша“ и Синан я построява по заповед на султан Сюлейман Великолепни или Законодателя. Тя е наречена на името на великия везир Соколлу Мехмед паша. Площта, върху която се разполага джамията, е принадлежала на Рилския манастир и е имало метох. Трябва да се подчертае, че мястото се свързва с много стари християнски традиции. Така при разкопки през 1901 г. са открити останките на стар християнски храм от V-VI век. От своя страна пък тези християнски традиции стъпват върху още по-стари езически култове на античността, като според археологическите проучвания християнската църква от V-VI век е била построена върху светилище на Асклепий, който в древногръцката митология е известен като бог-лечител.
Джамията, построена от Синан става прочута с името Черната джамия. Причина за това наименование е тъмния гранит, от който е направено минарето й.
След Освобождението Джамията Е Преустроена В Църква
През ХIX век София е жертва на много силно земетресение. Минарето на джамията се срутва и тя е изоставена. След Освобождението на България през 1878 г. сградата е използвана за военен склад, а по-късно за затвор. В началото на ХХ век вярата се връща в някогашната джамия, която между 1901 и 1903 г. е преустроена в църква. Храмът е осветен на 27 юли 1903 г. Тази дата е определена от Българската православна църква за Ден на успението на Свети Климент Охридски и Ден на Светите Седмочисленици — Светите светии Кирил и Методий и техните ученици и последователи Климент, Наум, Горазд, Сава и Ангеларий. Именно този ден се чества и като храмов празник на църквата „Св. Седмичисленици“.
При реконструкцията на джамията в църква е съборено минарето от черен гранит. Отива си и медресето, намиращо се на мястото на днешната градинка пред църквата и са достроени ъгловите куполи, камбанарията и нартекса. Проектът за преустройството е на архитектите Йордан Миланов и Петко Момчилов. Иконостасът в църквата е дело на дебърски майстори от рода Филипови. В двора на църквата, е погребан Петко Каравелов, Той е брат на писателя Любен Каравелов и баща на Лора Каравелова – съпруга на поета Яворов. Петко Каравелов е сред най-изтъкнатите български след-освобожденски политици. Той един от водачите на Либералната партия, а по-късно на Демократическата партия. Неколкократно е министър-председател. На този пост той изиграва ключова роля в постигането на един от най-големите политически успехи в новата история на страната ни – Съединението на България. До Петко Кравелов почива съпругата му – Елена Каравелова, която в продължение на десетилетия е сред най-влиятелните жени в България. Гробът им се намира зад църквата.
Опело В Църквата Св. Седмочисленици
Църквата „Св. Седмочисленици“ се намира в центъра на нашата столица. Тя е разположена в малката, но знакова за София градинка между улиците „Цар Иван Шишман“, „Граф Игнатиев“, „6-ти септември“ и „Генерал Паренсов“. Траурна агенция „Кипарис“ организира и извършва църковни опела в храма, който със своето местоположение и история е изключително удачно място за тези обреди. Широкият парк и пешеходната зона предполагат възможност за събиране на много хора в района на църквата. Сградата на църквата също предоставя достатъчно пространство, за да се съберат вътре всички опечалени и гости. Под купола на храма може да се използват големите маси, предназначени за подредбата на комплектите за раздаване. Свещенослужителите са едни от най-почитаните и уважавани духовни лица в София. Именно тях най-често виждаме по телевизията при опелата на известните личности на България.
Обичайно е опелата да се извършват от трима свещеници, което се среща рядко и придава нужната тържественост на церемонията. Всичко това се допълва от професионален църковен хор.
Според новия проект за наредба за гробищните паркове в София всеки гражданин ще е длъжен да поддържа гробното място на починалите си роднини за своя сметка. Това ще може да се извършва или със собствени сили или ползвайки услугите на лицензирана фирма, която да е регистрирана в гробищния парк.
Внимание Некоректни Изпълнители
За съжаление често срещано явление в софийските гробищни паркове е това, че близките на покойниците са пресрещани от организирани групи, които изнудват гражданите за извършване на услуги, свързани с поддръжката на гробните места, които от една страна са на завишени цени, от друга – са некачествено изпълнени или пък изобщо не е свършена никакво работа по гробното място. Обикновено гражданите са карани да дават аванс, срещу който им се дава мобилен телефонен номер или фалшива визитка. После или нищо не се изпълнява по гроба или пък биват изнудвани за още пари. В такава ситуация най-правилното решение е или да не се влиза в разговор с тези хора или просто и ясно да им се каже, че съответното гробно място се поддържа от лицензирана агенция.
Ползвайте Реномирана Погребална Агенция За Поддръжката На Гробното Място
Добре организираните погребални агенции предлагат правилно изчислени годишни абонаменти за поддръжка на гробно място. Тези абонаменти напълно отговарят на нуждите на хората. Абонаментите са напълно съобразени с финансовите възможности на хората в днешните условия на криза.
Препоръчително е този вид услуги да бъдат обвързани с писмен договор, който, представен пред общинските власти, прехвърля отговорността по поддръжката на гробното място на лицензираната фирма.
Траурна агенция „Кипарис“ е регистрирана в общинско предприятие Гробищни паркове като фирма извършваща погребална и каменоделска дейност. В синхрон с новата наредба ние от Траурна агенция „Кипарис“ предлагаме такива договори, според които освен облекчаване на гражданите от ежедневните административни тежести, също така гарантираме визуализирането на работата по поддръжката на гробните места, чрез периодични ежедневни снимки, които показват моментното състояние на гробното място и извършените работи по поддръжката му.
Поддръжката би могла да включва ежеседмично, ежемесечно и сезонно почистване или озеленяване на гробното място с прилежащите му пътеки.
Правят се периодични огледи за състоянието на конструкцията на надгробния паметник и неангажиращи препоръки за обслужване от каменоделците на фирмата.
Емблематичната за древната история на столицата ни църква „Св. София“ е удобно място за извършване на опела на покойници с близки и роднини, живущи в широкия център на София. Опелото в храма им спестява тягостното пътуване до гробищния парк. Обстановката, попила в себе си изминалите столетия, предразполага за по-тържествено изпращане на покойника, бил той известен или по-обикновен човек. Траурна агенция „Кипарис“ е дългогодишен партньор на храма и се ползва с добро име в църковната енория.
Църквата „Св. София“ е известна с античните си гробници, разкриващи богатата погребална традиция на някогашните жители на София. Гробницата на Хонорий, намираща се в основите на знаковия храм в столицата ни, е сред най-бляскавите паметници, свързани с погребалните обреди. Разбира се, днес, в съвременна София погребалните обреди са значително по-скромни и практични. Те се изпълняват основно от бетонови конструкции, като в по-луксозните си варианти се облепват с гранит. Изключение, обаче, правят надземните гробници, които изискват по-големи средства. В гробищните паркови може да се срещнат различни такива примери. Те се правят по класическа технология и представляват умалени форми на жилища.
Докато в древния си вариант гробниците, които виждаме в основите на храма „Св, София“, са със зидария от червени единични тухли, то сред новите идеи се открояват гробниците на две нива. При тях в единично гробно място може да се извършват две погребения без да се изчака изтичането на санитарния период от 8 години след извършване на първото погребение. При изпълнението им гробното място се изкопава с 1 метър по-дълбоко от стандартния гроб. Изработва се гробницата, чиято дълбочина е един метър и върху нейния таван се оформя място за втори гроб за евентуално следващо погребение. Предимствата на гробницата са, че тя предпазва ковчега на покойника от директен допир със земната маса. Траурна агенция „Кипарис“ изпълнява всички видове гробници след одобрен от клиента технически проект, както и осигурява издаването на строителна линия от общината за строеж на гробницата.
С разрастването на София , която е почти 2 млн. човека нуждата от нови гробищни парцели нараства с всеки изминал ден .
Гробищен парк Бакърена фабрика в който до пролетта на 2014 година Столична община даваше безплатни гробни места за софиянци се изчерпа.
В момента новите гробищни парцели са в Малашевски гробища безплатни са за първите осем години , след изработване на паметник ( траен гробен знак) получаваме правото да заплатим таксата – ползване на гробно място за вечни времена , която към настоящата дата е 570 лева. Има и други възможности за периодично плащане на таксата за гробоползване примерно през 15 години но там риска да пропуснеш срока и да ти се начислят лихви е много голям.
Условията За Получаване На Безплатно Ново Гробно Място Според Разпоредбата На Столична Община
Адресна регистрация по последен адрес на покойника в някой от столичните квартали и невъзможност за ползване на фамилен гроб ( съществуващ ). Понякога , невъзможността се дължи на неизтеклия санитарен период . Със санитарният период /Който по наредбата за град София на ХЕИ от едно погребение до следващото е осем години /съвпада и времето в което общината , ни позволява да ползваме безплатно гробното място.
Изключение правят кварталите със собствени действащи гробища :
Горна баня
Бояна
Симеоново
Враждебна
Кремиковци и др.
За тях също се изисква адресна регистрация .
В Централни софийски гробища , които са паметник на културата има обособен парцел в който се извършват погребения в нови гробове на личности , които са с голям принос към обществения живот и културата на страната .
За хората , чието убеждение позволяват кремиране има възможност за платени урнови ниши в района на Централни софийски гробища и гробищен парк Бакърена фабрика.
Православен гробищен парк“ Св. Архангел Михаил“ – кв. Бояна също предлага платени нови гробни места . Луксозната обстановка , предполага и по – високи цени на гробните места.
Напоследък тенденцията е транспортиране на покойниците и погребение в гробищата на родните им места . Тази практика беше заложена в един от многото проекти на закона за погребалната дейност.
Прочетете полезни съвети при оглеждане на различните оферти за погребение цени.
Това е една от четирите задушници през годината, на които се прави помен за починал. През 2014 година черешова задушница е на 7 юни (събота срещу педесятница). Освен жито, което е символ на възкресението, вино символ на Христовата кръв на гроба се раздават и череши, които са първият плод през годината. Пламъкът на запалената ни свещ символизира безсмъртието. А прекадяването с тамян – израз на чистата молитва, подчертава почитта ни към всички отишли си от нас. Цветята поднесени на надгробния паметник също изразяват нашето отношение към предците ни.